HABERLER

18 Mart 2017 Cumartesi

Vray Temel Malzemeler


  • Malzeme editörü, V-Ray araç çubuğunda bulunan Malzeme simgesini kullanarak açılabilir.
  • Rhino menüsünü "V-Ray" kullanarak V-Ray malzeme editörüne erişebilir, daha sonra "Malzeme Editörü" nü seçebilirsiniz. 
  • Katman konumu çok önemlidir. V-Ray katmanı üstten alta doğru okur ve sınırsız sayıda katmana sahip olabilirsiniz. 

  • V-Ray materyali katmanları içerir ve bazı katmanlar diğer katmanları engelleyebilir, aşağıdaki katmanı görebilmek için şeffaflık kullanmanız gerekir. Örneğin, iki dağınık katmanınız varsa, alt katmanı görmek istiyorsanız üst katmana bir miktar şeffaflık eklemek zorunda kalacaksınız. 
  • Varsayılan malzeme  aktif bir diffuse katman içerir. Malzeme adına sağ tıklamasıyla ek katmanlar yerleştirilebilir. 
  • Malzeme editöründe üç temel alanımız var. 
  • Alan 1, malzeme önizlemesi. Bu alanda, malzemenizin interaktif bir önizlemesi bulunmaktadır.
  • Alan 2, Materyal listesi l
  • Alan 3, malzeme seçenekleri

DIFFUSE 

  • Bir malzeme yaptığınızda, varsayılan yüzey rengi diffuse katmanıdır.
  • Renk seçiciyi tıklayarak diffuse katmanın rengini seçebilir veya rengin yakınındaki "m" yi tıklayarak bir doku kullanabilirsiniz. 
  • Transparency- diffuse katmana bir miktar şeffaflık katmak için kullanılır. Beyaz,% 100 şeffaflık anlamına gelirken, siyah,% 100 opak anlamına gelir. Diffuse katmanı saydamlığını kontrol etmek için bir haritalama da yapabilirsiniz.


REFLECTION (YANSIMA)




  • Metalik bir malzeme oluşturmak için bir yansıma katmanı eklememiz gerekir. 
  • Sonra yansıma IOR değerini kullanarak yansıma miktarını değiştirebilirsiniz.
  • IOR değeri, yansıma katmanı haritalaması içindeki Fresnel efektinde bulunur.

Temel Krom Malzemesi

  • Reflection katmanı ekleyin.  "M" yi tıklayın. Varsayılan olarak fresnel efektini göreceksiniz. 
  • IOR değerini artırın 20. 
  • Metalik yansıma, 6 ila 26 arasında bir IOR değerine sahiptir. 
  • Plastik bir yansıma, 1 ila 5 arasında bir IOR değerine sahiptir


Filter (Renk Filtresi)

Filter efekti ile metalic malzemenin rengini değiştirebilirsiniz.



Glossiness (Parlaklık)


  • Yansıma katmanında iki parlaklık seçeneği bulacaksınız. 
  • Bazı malzeme türleri ışığı pürüzlü yüzeyleri olduğundan açıkça yansıtmamaktadır. 
  • Bu durumda, yansımanın netliğini kontrol etmek için Glossiness kullanırız. Bu efekt, bazı mat kaplamalı metal, ahşap, plastik vb. Malzemelerde bulunabilir.



REFRACTION (CAM MALZEMELERİ)


Kırılma Katmanı (Cam Malzemeleri) 


  • Refraction, bir nesnenin yüzeyinin altına giden ışığın  kırılmasıdır.
  • Rhino için V-Ray'de bir refraction katmanı ekleyerek bir cam malzemesi oluşturabiliriz. 
  • Genellikle refraction tabakası diffuse tabakasının altında bulunur 
  • Refraction etkisini görebilmek için, şeffaflığı reflect katmanı içinde kullanmamız gerekir.
  • Temel Cam Malzemesi Nasıl Oluşur: Reflection ve refraction katmanını ekleyin.
  • Materyal adıın üzerine sağ tıklayın Katman oluştur'u seçin Refraction katmanını seçin Yalnızca reflection katmanı ile sahte Mimari cam oluşturabilirsiniz. Malzeme refraction katmanına sahip olmadığından, bu malzeme için hesaplama daha hızlıdır.
  • Diffuse transparency'de gri bir renk kullanırsanız, diffuse katmanını yarı saydam yaparsınız. 



  • Cam malzemeyi V-Ray kullanarak renklendirmenin iki temel yolu vardır. 
  • Birincisi kırılma rengini kullanmaktır.. Reflection katmanında hatırladığımız gibi, yansımayı renklendirmek için filtreyi kullanırız, refrection katmanına kırılmayı renklendirmek için kırılma rengini kullanabilirsiniz.Bu seçenek geometri çevresinde bile yansımayı renklendirir.Plexiglas ve şeffaf plastikler oluşturmak çok yararlıdır. 
  • Reflection katmanını renklendirmenin ikinci yöntemi FOG kullanmaktır.. Fiziksel açıdan doğru olan budur, çünkü kırılmanın renklenmesi nesnenin kalınlığına bağlıdır. Nesnenin daha kalın kısımları daha koyu, daha ince kısımlar daha açık görünecektir.

  • Yansıma katmanında olduğu gibi, cam malzemeye bulanıklık katmak için refraction tabakasında bir parlaklık seçeneği de var. 
  • Parlaklık seçeneği, malzemeleri buzlu cam veya asit cam olarak oluşturmak için çok yararlıdır.
  •  Parlaklık değeri daha küçükse efekt daha şiddetli olacaktır dikkat edin. Bu malzemeyi daha yavaş render edecektir.


Share this:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2014 Tasarım Stüdyosu. Designed by OddThemes